ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Balotesti - 31 martie 1995

In jos 
+38
k0b3
arianne
cavver
zaco
ckristi
the_whizzkid
Richelieu
llobregat
mishwall
Madone
mihaiatanasie
Crid
flight
danl
dc9northwest
vic_atc
Adrian Nicula
B32fly
abrazivu
Boeing777-300
mihai
claudiup
eugen
lancer_two_one
Capt_Vio
grek
b707nicolae
Virusu
ela_crux
Spark
RwO
YR-DNY
aegean
ovidiu51
RATus
Cayenne
gabi-737
hayabusa
42 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4
AutorMesaj
the_whizzkid
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 26
Varsta : 24
Localizare : Romania
Data de inscriere : 01/05/2012

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyDum 12 Aug 2012, 19:59

Poate ca sunt prost, dar am citit discutiile dintre ATC si A310.
Controlorul i-a spus ”Cleared for takeoff to maintain runway heading”, atunci ce cauta pe SID? Sau acele discutii nu sunt complete? Pe atunci era cumva si APP? Cine i-a dat dct to STJ ?

”COPILOT: 371 cleared directly to Sierra Tango Juliet..
Da-mi un direct to Sierra Tango Juliet!”

Co-pilotul face readback si apoi mai cere odata? De ce mai cer dct to STJ daca au SID? De ce in limba romana ? Sigur problema cu reducerea motorului stang nu era singura problema. Avionul chiar putea fi redresat daca Stoi era pilot-flying.
Sus In jos
mishwall
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 51
Varsta : 32
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 13/05/2012

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyJoi 27 Sept 2012, 10:08

the_whizzkid a scris:
Poate ca sunt prost, dar am citit discutiile dintre ATC si A310.
Controlorul i-a spus ”Cleared for takeoff to maintain runway heading”, atunci ce cauta pe SID? Sau acele discutii nu sunt complete? Pe atunci era cumva si APP? Cine i-a dat dct to STJ ?

”COPILOT: 371 cleared directly to Sierra Tango Juliet..
Da-mi un direct to Sierra Tango Juliet!”

Co-pilotul face readback si apoi mai cere odata? De ce mai cer dct to STJ daca au SID? De ce in limba romana ? Sigur problema cu reducerea motorului stang nu era singura problema. Avionul chiar putea fi redresat daca Stoi era pilot-flying.

Orice decolare se face, logic, pe runway heading, urmand ca apoi sa urmeze SID daca este cazul. "Da-mi un direct catre STJ" era adresat celuilalt pilot pentru a programa FMC-ul.
Sus In jos
ckristi
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 74
Varsta : 49
Localizare : botosani
Data de inscriere : 28/05/2011

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyDum 31 Mar 2013, 19:08

Articol din Libertatea

http://www.libertatea.ro/detalii/articol/accidentul-balotesti-asasinat-politic-441371.html



Astăzi se împlinesc 18 ani de la catastrofa aviatică de la Baloteşti. Pe 31 martie 1995, o aeronavă TAROM, tip Airbus 310, s-a prăbuşit de la înălţimea de 1.200 de metri, la doar două minute de la decolarea de pe Aeroportul Otopeni. Au murit toţi oamenii de la bord: 11 membri ai echipajului şi 49 de pasageri.
În afară de membrii echipajului, în avion erau 32 de belgieni, un thailandez, 3 americani, un francez, un olandez, 2 spanioli şi 9 români. Printre pasagerii străini se găseau consulul Ambasadei Belgiei la Bucureşti, Van Den Ameele, secretara ambasadorului Belgiei la Bucureşti, Kathleen Hochart, Emilio Hap - funcţionar al delegaţiei Comisiei Europene la Bucureşti, trei funcţionari ai USAID - agenţie americană pentru dezvoltare.Nici un corp nu a rămas întreg, trupurile fiind practic ciopârţite şi împrăştiate pe câmp. Dosarul penal al acestui caz a zăcut mulţi ani nesoluţionat în sertarele Procuraturii, timp în care au dispărut din el, în mod straniu, multe probe importante. Există voci, chiar ale unor specialişti, care au indus ideea că cineva vrea să ascundă adevărata cauză a prăbuşirii: o explozie în interiorul avionului. Rude ale unor decedaţi merg chiar mai departe, susţinând că a fost vorba despre un asasinat politic.
«Cutia neagră avea capacul spart»
Catastrofa de la Baloteşti este obiect de studiu la Facultatea de Drept a Universităţii Bucureşti, specializarea criminalistică. Petruţ Ciobanu (foto), profesorul care predă acest caz ca model de investigare, a comentat imaginile puse de Poliţie la dispoziţia facultăţii: “Comisia de investigare a accidentului a găsit cutia neagră, dar capacul de protecţie al acesteia era spart. De regulă, cutiile sunt fabricate dintrun material foarte dur - oţel -, care să reziste la impactul aeronavei cu solul. Motoarele au fost găsite în pământ într- un unghi de aproximativ 80 de grade. De obicei, o navă se prăbuşeşte într-un unghi de aproximativ 30, 40 de grade (adică a căzut ca un bolovan, nu ca un avion - n.r.). La locul accidentului se vede un element de structură metalică la o distanţă de aproximativ 3 metri de calea ferată, care prezintă urme de ardere pe interior. Rămâne de stabilit ce a produs acele urme de ardere”.
«Explozia a avut loc în aer»
Vladimir Beliş (foto), directorul de la acea vreme al Institutului de Medicină Legală Mina Minovici: “Explozia este cauza morţii pasagerilor şi a membrilor echipajului, nu carbonizarea. Explozia a avut loc în aer. Dacă mureau la impactul cu solul, cadavrele nu ar fi fost aşa de fragmentate”.
«Marian Nazat mi-a zis să-mi ţin gura»
Marian Bătănoiu, fratele căpitanului de pe aeronava Muntenia, Ilie Bătănoiu (foto), a indus chiar ipoteza unui asasinat la comandă. El a susţinut că s-ar fi găsit printre resturi un paşaport cu un nume care nu figura pe lista pasagerilor. “L-am întrebat pe procurorul criminalist Marian Nazat ce-i cu acel nume şi el mi-a zis să-mi ţin gura”, a declarat Marian Bătănoiu.
«Avionul a explodat, pe urmă s-a prăbuşit»
“S-au găsit probe care indică faptul că avionul a explodat în aer şi pe urmă s-a prăbuşit. E vorba de nişte obiecte din aeronavă descoperite la distanţă foarte mare faţă de locul impactului. Acestea nu aveau cum să ajungă acolo decât dacă erau proiectate de la înălţime mare, în urma unei deflagraţii”, a declarat Gheorghe Răcaru (foto), fost director adjunct al TAROM în 2005.
Dovezile din dosar au dispărut de la Procuratură
În anul 2008, Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a constatat că Procuratura nu terminase investigaţia în cazul Baloteşti, iar o parte importantă a dosarului 712/P/1995, care avea iniţial 1.081 de file, dispăruse. Nu a fost găsit nimeni vinovat pentru această dispariţie suspectă. CSM a dispus atunci reconstituirea documentaţiei. Nu s-a specificat însă cum ar fi putut fi reconstituite unele dovezi de la faţa locului şi chiar raportul final de expertiză. În orice caz, în anul 2012, “noul dosar Baloteşti” a primit Neînceperea Urmăririi Penale (NUP) din partea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Oficial, accidentul s-ar fi produs din cauza unui complex de evenimente nefericite: în timp ce pilotului i-a venit rău, un motor s-a defectat, iar condiţiile meteo nefavorabile şi altitudinea mică l-au pus pe copilot în imposibilitatea de a redresa aeronava.
«La bord erau două persoane cu documente legate de Revoluţie»
“Din investigaţiile noastre, a rezultat că explozia a fost declanşată de ceva care a lovit avionul de jos în sus. Noi credem că la bord erau două persoane cu anumite documente legate de Revoluţia din 1989, care nu trebuiau să ajungă peste hotare. A fost un asasinat politic”, ne-a declarat, sub protecţia anonimatului, ruda unuia dintre membrii echipajului.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51

Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 70
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: YR-LCC   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyDum 31 Mar 2013, 22:28

O noua aniversare a tragicei catastrofe si din nou tendinta ziaristilor catre teoria conspiratiei. Rezultatul anchetei este public, iar seful autoritatii de atunci explica in presa, cu niste ani in urma, cum s-a intervenit pe comenzi, interventie care a agravat evolutia zborului. La cateva luni dupa catastrofa am vazut pe un canal frantuzesc o emisiune despre YR-LCC. Printre altele dadeau si rezultatul unui test cu 10 piloti de pe A310 carora li s-a simulat pe simulator elementele care au generat catastrofa. Toti cei 10 au reusit sa aduca aeronava la aterizare.
Sus In jos
zaco
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 42
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 14/11/2013

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyLun 31 Mar 2014, 19:23

Remember
(poza e din 16 februarie 2014)

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 IMG_8775_zpsa5c01805
Sus In jos
cavver
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 76
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/01/2010

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyMar 01 Apr 2014, 21:15

Raportul final a fost 'desecretizat' si se gaseste pe site-ul CIAS. Ultimele doua pagini contin opiniile BEA si ale investigatoruli belgian.
Sus In jos
arianne
Moderator
arianne

Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 29
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyMar 15 Apr 2014, 20:53

Am fost si eu azi...
Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 DSC_0280

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 DSC_0281-2
Sus In jos
k0b3
Flight Level 200
Flight Level 200
k0b3

Numarul mesajelor : 234
Varsta : 42
Localizare : LRIA
Data de inscriere : 03/09/2009

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyDum 04 Oct 2015, 14:46

Associated Press și-a digitizat arhiva photo/video, inclusiv imaginile de mai jos (șocante) de la Balotești...

https://www.youtube.com/watch?v=8ZfLgfXVX0w

Recuperarea cutiei negre

https://www.youtube.com/watch?v=gKhU6iIPIMU
Sus In jos
vishzu
Moderator
vishzu

Numarul mesajelor : 1036
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/04/2008

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyDum 04 Oct 2015, 21:01

Shocked
Sus In jos
GAC
Flight Level 400
Flight Level 400
GAC

Numarul mesajelor : 967
Varsta : 45
Localizare : Wuppertal
Data de inscriere : 16/07/2010

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyDum 04 Oct 2015, 21:36

Ce ratardati sa aterizeze cu elicopterul acolo... Shocked
Sus In jos
http://www.planepictures.ro
LRCV
Flight Level 400
Flight Level 400
LRCV

Numarul mesajelor : 2060
Varsta : 35
Localizare : LRCV
Data de inscriere : 26/05/2014

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyDum 04 Oct 2015, 22:58

Cat sange trebuie sa ai sa privesti corpuri sfartecate pe viu. Mie imi este greu si prin monitor sa privesc asa ceva. RIP celor decedati in accident. Sad
Sus In jos
liviu.dnistran
Fotograf
liviu.dnistran

Numarul mesajelor : 1216
Varsta : 35
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 22/07/2010

Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 EmptyLun 05 Oct 2015, 10:18

Faza cu elicopterul am mai citit-o undeva... Burtile importante au tinut sa fie duse exact la locul accidentului...
Sus In jos
Continut sponsorizat




Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Balotesti - 31 martie 1995 - Pagina 4 Empty

Sus In jos
 
Balotesti - 31 martie 1995
Sus 
Pagina 4 din 4Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: