AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

 

 Propunere sectiune noua

In jos 
AutorMesaj
Balaurul
Flight Level 100
Flight Level 100
Balaurul

Numarul mesajelor : 107
Varsta : 40
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 03/06/2008

Propunere sectiune noua Empty
MesajSubiect: Propunere sectiune noua   Propunere sectiune noua EmptyVin 07 Noi 2008, 11:56

Salutare tuturor !
Incepator fiind in domeniul aviatiei*** si deci si in domeniul plane spotting-ului, mi-a venit o idee...


Ma gandeam sa facem o sectiune pentru incepatori (si nu numai),dedicata recunoasterii diferitelor tipuri de aeronave.
Adica un loc unde cei avansati in domeniu sa ne dezvaluie cateva secrete.
Spre exemplu, intr-un post recent, gabi-737 a scris:
"Subiect: Re: Satu Mare - aeronave in zbor Sam 01 Nov 2008, 17:57

--------------------------------------------------------------------------------

Pai, pentru mine e simplu de identificat daca am atatea elemente la vedere, cum privesc cerul si avioanele de prin 99, am vazut sute de mii...

Sa luam cele 3 exemple pozate:

B777 (300) fiind cel mai lung bimotor din lume (73m) e usor de identificat, dupa suprafata MARE a aripilor, unghiul facut cu fuselajul, motoarele cele uriase, chestiile alea pe care eu nu le-am stiut niciodata denumirea lor exacta, "balamalele" flapsurilor care la 777 sunt in numar de 3, lipsa vinglettelor, forma capatului fuselajului unde e evacuarea APU asemanatoare cu MD80, si un mic detaliu: capetele aripilor putin curbate specific seriei 300 si 400 de la 767., asta fiind valabila doar la deosebirea dintre 772 si 773, bineinteles cu adaugarea sau scaderea a 10m de lungime.

B767, 200 si 300, suprafata aripilor mai mica, motoarele mai mici, se aseamana destul de bine cu 777, daca lasa contrail, si e deasupra privitorului atunci nu prea sunt dubii, cele 2 urme se indeparteaza una de alta, spre deosebire de 777 care se apropie imediat ( cum e la A300,310 si cateodata 330).

A330 (200 sau 300) lungimea avionului (59,0 m la seria 200) e mai mica decat ce a aripilor-60,3m pe cand la 767(300) L avion e 54,9m iar aripile 47,6m. "Balamalele" sunt 4 la numar, si la capetele aripilor sunt vinglette asemanatoare cu cele de la 744.

Sper ca m-am facut cate de cat inteles, oricum daca mai aveti nelamuriri...postati.

P.S. Am reusit sa invat ce avioane au diferite companii si daca stiu companie e mai usor de aflat "


Chestia de mai sus mi s-a parut excelenta si am printat-o.(am mai gasit citeva posturi pe aceeasi tema)
Cred ca se poate face ca un fel de manual de recunoastere a avioanelor....
Ce parere aveti ?

*** Toata viata mi-am dorit sa devin comandant de vas. Acum un an am facut primul meu zbor,pe ruta Bucuresti Viena si retur.
Am fost absolut ingrozit de zborul cu avionul. La intoarcere ne-am zdruncinat tot drumul, iar cand am ajuns la Bucuresti, i-am multumit lui Dumnezeu ca m-a scapat si mi-am jurat ca n-o sa ma mai urc niciodata intr-un avion. Apoi, incet-incet, m-am tot gandit la experienta incredibila pe care mi-a oferit-o zborul,la cum am calatorit cu peste 800km/h la 10000m altitudine, la minunea tehnologica numita avion, la acei oameni minunati care lucreaza in aviatie...
Si iata-ma ! Acum ma uit cu disperare dupa avioane, vreau sa invat cat mai multe despre avioane si ard de nerabdare sa fac urmatorul zbor.
Un rol important in convertirea mea apa-aer l-a avut si comunitatea extraordinara de pe "romanian spotters".
Sunteti minunati ! cheers
Sus In jos
Nic
Administrator
Nic

Numarul mesajelor : 750
Varsta : 36
Localizare : München
Data de inscriere : 24/12/2007

Propunere sectiune noua Empty
MesajSubiect: Re: Propunere sectiune noua   Propunere sectiune noua EmptyVin 07 Noi 2008, 12:45

Ma bucur ca am reusit sa-ti trezim interesul pentru aviatie...

Categoric topicul la care te referi ar fi foarte bine venit, astfel ca te las pe tine sa "faci onorurile" si sa-l deschizi chiar tu (in sectiunea "Tehnica de spotting si de aviatie") , mai ales daca ziceai ca ai gasit mai multe mesaje de genul mesajului lui Gabi, pe care ai putea sa le citezi inca de la inceput.

Si legat de recunoasterea aeronavelor, uneori e destul de greu sa-ti dai seama ce tip de aeronava este, cu atat mai mult ca sunt in zbor. Oricum topicul ar trebui sa acopere elementele de identificare al aeronavelor nu numai in zbor ci si pe sol, pentru ca de-aici e logic sa se inceapa. Sunt destui care nu fac diferenta intre B737 si A320 etc. De seriile lui B737, -300, -700 nici nu mai vorbesc.
Sus In jos
 
Propunere sectiune noua
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: FORUM :: Organizare si functionare - Forum Organisation & Management :: Diverse-
Mergi direct la: